מהדורה #13: מהדורת אנושית לחלוטין // סה״כ טאבים בניוזלטר: 19

החורף סופסוף הגיע וזה אומר שהאביב אוטוטו כאן.

בינתיים כלי Generative AI לא מפסיקים לצוץ, הכלכלה ממשיכה להאט, או שלא, והאינטרנט לא נח לרגע. אנחנו בכל מקרה ממשיכים.ות לפתוח עוד ועוד טאבים ומשתדלים להביא לך את המיטב. 

בנימה אישית, לא יודעים.ות אם שמת לב, אבל כמות התכנים שאנחנו מפרסמים.ות בקבוצה ירדה בצורה משמעותית. זה לא סתם. 

אנחנו בעיקר מאשימים.ות את צוקי והאלגוריתמים שלו, אבל זה ממש מתסכל להשקיע בפוסטים ושבסוף הם לא יגיעו לא.נשים שביקשו לקבל אותם.

זה לא שהקבוצה תיעלם, אבל אנחנו כן עושים.ות את הצעדים הראשונים אל מעבר מעבר למשהו שיותר דומה למגזין אינטרנטי. אנחנו כמובן נמשיך לפעול בפתיחות ושקיפות ונשמח לקבל פידבק במהלך הדרך.

נתראה בקרוב,
יעל, טל ושחף

האינגייג'ינג של החודש

על-פי נתוני פייסבוק בשילוב עם הדעה המשוחדת שלנו

קאבר אמוג׳ים

בשנה הבאה נשב על המרפסת 

אמנם כבר סוף ינואר, אבל יש עוד 11 חודשים ליצור בהם את כל מה שדמיינתם ב2023. ליקטנו עבורכם טאבים נבחרים מהקבוצה ומהאינטרנט שמסכמים את השנה החולפת וחולמים על השנה הבאה, כולל טאב מיוחד מבית היוצר שלנו, למקרה שפספסת.

­
טאב ← בואו להציץ על סיכום שנה של ״החיים הטובים״, גרסת האינטרנט
טאב ← עוד לא מאוחר לאמץ הרגלים חדשים לשנה החדשה, הנה הרגל חדש של תום אבן שהולך להיות סופר מעניין
טאב ← אם כל עניין New year resolution קצת מדכא אותך, אנחנו לגמרי מבינים.ות. מתי הפכנו לכאלה אמריקאים? סרטון ישן אבל המסר מדויק מתמיד 

קאבר מאד ריאלטיז

טאבים יוצאים מהלפטופ

אנחנו מאוד אוהבים.ות לפתוח טאבים חדשים, אבל יותר מזה, כיף לנו לדבר על הטאבים שפתחנו על כוס בירה. אז אם גם לך בא לחשוב ולפטפט קצת על מה שקורה באינטרנט ובעולם, התחלנו להוציא את הטאבים לעולם האמיתי וזה מה שקרה בינתיים.

­
טאב ← סוג-של ובינר חוזר (!), עם הרצאה מעשית על איך להשתמש בChat GPT בתור יוצרים ביום יום. אירחנו את שלמה גנצי׳ן לסשן על איך להפוך את הכלי הזה לעוזר אישי חכם ולשכלל איתו את היצירה שלנו.
טאב ← עם הסערה של הכלים הגנרטיביים שנכנסנו לחיינו, נפגשנו במוזיאון תל אביב יחד עם מגזין פורטפוליו ומכללת שנקר לחשוב על מהי יצירתיות בעולם החדש. אנחנו חושבים.ות על עוד מפגשים, אירועים, סדנאות.

אם מעניין אותך לפתוח טאבים גם בחיים האמיתיים, נשמח לשמוע ממך.

קאבר בלאק פריידי

האם אנחנו הופכים לאנושיים יותר?

הקשר בין טכנולוגיה ויצירה מעולם לא היה קרוב יותר, הפער בין הרעיון למימוש, הצטמצם וההכרח לדעת לצייר או לעצב כדי להביע את הרעיונות שלנו בצורה ויזואלית, כמעט ונעלם. אנשים שמעולם לא ראו את עצמם כאמנים יכולים לחולל יצירות מדהימות עם פורמטים מדויקים. 

­
טאב ← שחף אסף מחשבות מעניינות על האם הבינה המלאכותית מקרבת אותנו לאנושיות או מרחיקה אותנו
טאב ← שחר רודריג צללה לתוך הקשר בין אמנות לטכנולוגיה, איזה אומנות משאירה בנו חותם ואיך נשלב כלים גנרטייבים ביצירה שלנו בעתיד
טאב ←   זווית מעניינת וקצת אחרת של אירה גלס על תהליך היצירה טומן בחובו פער בין הסטנדרט שלנו לתוצרים שלנו. התסכול הזה שאנחנו לא מצליחות לכתוב טקסט מצחיק כמו שאנחנו אוהבות לקרוא, או לצייר כמו אמן שאנחנו מעריכים (או לכתוב פרומפט כמו שאני רואה ברחבי האינטרנט…) מסתכל ותוקע אותנו לא פעם.

טאבִּלעדי

סדרה של מגזין WePresent מבית WeTransfer (שירות העברת הקבצים האהוב) שמזמינה יוצרים.ות ואקטיביסטיות שיש להן משהו להגיד, לכתוב 10 כללים לחיות לפיהם. הנה האהובים עלינו:

טאב ←  למניפסט של פוסי ריוט

טאב ←  למניפסט של מרטי בל

טאב ←  למניפסט שלי איי וייוויי

היצירות של החודש בארץ הקודש

הדבר שהכי חשוב לנו הוא לקדם א.נשים שמשקיעים זמן, מאמץ וכסף כדי ליצור דברים שהופכים את העולם שלנו למעניין יותר. הנה הדברים שהעיפו לנו את הראש החודש

אולימפיאדה

עם פלטפורמה לייצור תוכן במובייל, נוחה קלה ועם תוצרים מעולים

פורסם ע״י אלון קסטכר, נוצר ע״י חבר׳ה אחרים מפיגי 

hi first name

אם אתם אנשי מרקטינג או קריאטיב ומוצאים את עצמכם גוללים בין אינסוף קבצים בשביל למצוא את התמונה הזו של הלוגו עם רקע של ענן ורוד מפוקסל, אתם חייבים את זה.

פורסם ע"י כרמל גילן, נוצר על ידי עוד א.נשים ב Tagbox

הבאקטליסט

לכל חובבי הרשימות, החלומות והידיאו. הבחור הזה יוצר משהו וואו וזה בדיוק בשבילך

נוצר ע"י דן לשם, יונתן הראל ועוד שאר א.נשים מוכשרים

לא בטוח שהפודקאסט הזה יצחיק אותך אם לא ראית ההצגה ״מייקל״, אבל אם כן מדובר בהאזנה חובה. אם לא, יש הצגות במהלך פברואר

נוצר ע"י רבקה ודובי ברוש וגם רדיו תל אביב

מחילת הארנב על הפשוטע

נכון יש את הרגע הזה שבא לך למצוא את המקבילה לבית קפה מתחת לבית שלך בפריז? או את התערוכה הפיצית שבדיוק מציגה עכשיו בליסבון? זה המקום למצוא אותם.

נוצר ע"י טל סולומון ורדי, מעצב ויוצר עצמאי

כלי החודש

חוסם הפרודוקטיביות, התוסף ראשון לחסימת כל אתר שהופך אותך לפרודוקטיבי. בין אם זה שליחת אימייל, בדיקת לינקדאין או מציאת קבצים בדרופבוקס.

להורדת התוסף ←

Newsletterception

טיול קצר בנפאל גרם לי לחשוב איך נראית חווית האינטרנט של אנשים במקומות שונים בעולם? המגזין Rest of World מסקר את הטכנולוגיה והתרבות במקומות שקצת פחות זוכים לסיקור בעולם המערבי.

לניוזלֹטר ←

ערוץ יוטיוב מומלץ

חבורה מוכשרת צוללת לשאלות הגדולות באמת - למה הפיצה בניו יורק טעימה יותר? או איך האינטרנט ביפן עובד? אם בא לך קצת אסקפיזם וסקרנות מעוררת השראה. 

לערוץ היוטיוב ←

מה לעשות עכשיו?

קודם כל אפשר לתת לעצמך טפיחה על הכתף שהגעת עד לפה. אנחנו נמתין. יופי, עכשיו אפשר להתקדם:
- אם אהבת את הניוזלטר שלנו, נשמח לעזרה בהפצה שלו הלאה בוואטסאפ או עם פוורורד קטן פה במייל
- למקרה שקיבלת את הניוזלטר הזה ואת.ה עוד לא ברשימת התפוצה - אפשר להרשם ממש כאן ועכשיו.

והכי חשוב, נשמח לקבל את הפידבק שלך על הניוזלטר כדי שנדע להשתפר, או שאם בא לך להיות חלק מהקולקטיב שלנו וליצור דברים נפלאים ביחד, אפשר גם שניהם.

ניוזלטר לא.נשים שלא מפחדים לפתוח טאבים חדשים בדפדפן ובמח

קיבלת את הניוזלטר הזה כי נרשמת אליו (אוביוסלי) וכנראה בגלל שיש לך קטע עם לפתוח טאבים חדשים.
   נמאס לך מהניוזלטר? זה ממש בסדר.